• Lijstweergave
  • Gallerijweergave

Veelgestelde vragen

Bovenaan rechts op "REGISTREREN" klikken, vul alle verplichte velden in en druk op registreren. Na de registratie zal u een sms ontvangen op uw ingegeven mobiel nummer die u zal moeten ingeven ter bevestiging en verificatie van uw aangemaakte account. Vervolgens kan u zich met uw gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op de website en biedingen uitbrengen.

Als bedrijf bent u verplicht uw BTW nummer op te geven. Voor een particulier is een BTW nummer niet van toepassing.

Op het kavel of het overzicht van de kavels kan u uw favoriete kavel aanvinken via het "hartje".

Klik rechts bovenaan op "Gebruikers account". Zo komt u terecht op uw account. Daar kan u uw kavels raadplegen. De live is bedoeld om sneller mee te bieden op uw favoriete lopende online kavels.

Samengevoegde kavels zijn kavels die gegroepeerd aangeboden worden. Enkel wanneer het combinatiekavel groter is dan de som van de aparte kavels wordt het toegekend aan de hoogste bieder van het combinatiekavel.

Voor u kunt bieden moet u ingelogd zijn en dus een account hebben op onze website. Bij het kavel of in uw klantenportaal vindt u de biedingskolom. U voert een bod in en automatisch worden de kosten (opgeld en BTW) voor u berekend. Klik daarna op bevestigen om uw bod definitief te maken.

U kan op 2 manieren een bod uitbrengen op een kavel: Een statisch bod: U brengt zelf (handmatig) een bod uit op een kavel. Als u overboden wordt, hebt u zelf de mogelijkheid om een hoger bod uit te brengen.

Met een autobod geeft u een maximaal bedrag aan dat u bereid bent te betalen voor een bepaald kavel. Dit bedrag blijft altijd geheim. Het systeem houdt het verdere verloop van de biedingen bij en zal automatisch het laagst mogelijk bod doen om de bieding van een derde te overbieden. Dit herhaalt zich totdat uw opgegeven maximumbod bereikt is. Pas als iemand anders een hoger bod doet dan uw autobod, bent u overboden en niet meer de hoogste bieder. Let wel: wanneer uzelf een 2de autobod plaatst op uw eerste reeds geplaatst autobod, zal ook hier het systeem uw 2de autobod aanzien als een geplaatst autobod van een derde en zal je tegen uzelf opbieden!!

Als er op een kavel een autobod ingesteld staat en er wordt een statisch bod geplaatst dat gelijk is aan het autobod, heeft het autobod voorrang op het statische bod.

Het opgeld is het kostenpercentage van veiling berekend op uw bod. Op deze kosten moet BTW betaald worden.

Neen, uw bod is bindend en kan NIET geannuleerd worden. Zorg dat u vooraf goed weet op wat u gaat bieden, wij organiseren kijkdagen om vooraf te kunnen zien op wat u gaat bieden.

Voor elke veiling worden kijkdagen georganiseerd. Data, locatie, … vindt u terug bij de algemene informatie van de veiling. Wij adviseren u daar gebruik van te maken om de goederen te gaan bekijken. Wij veilen de goederen in de staat waarin ze zich bevinden.

Elke veiling sluit op een vooraf bepaalde dag en uur, aangegeven per veiling. Indien er een bod gedaan wordt in de laatste 5 min voor de aflooptijd van een kavel, wordt de tijd verlengd met 5 min. (recht van hoger bod) Wij adviseren u bij afloop van de veiling uw kavels op te volgen in uw klantenportaal om deze live te volgen.

Wanneer plots bij een kavel het woord 'opgeschort' staat wilt dat zeggen dat het kavel niet (meer) kan verkocht worden. Meestal berust hier een eigendomsvoorbehoud op van derden. Kavels opschorten doen wij enkel in opdracht van een curator, advocaat, notaris, gerechtsdeurwaarder of opdrachtgever.

Elke veiling heeft één (of meerdere) vaste afhaaldag. U kan uw kavel(s) ENKEL op deze dag en binnen deze tijdstippen komen ophalen. U krijgt uw kavel(s) pas mee bij het voorleggen van uw in uw mailbox toegestuurd document. Ook wanneer deze nog niet zouden betaald zijn krijgt u uw kavels pas mee na betaling of voorgelegd betalingsbewijs. Iedere betalingsopdracht moet 24 uur na de goedkeuring worden uitgevoerd door de klant.

Bij niet betaling, noch afhaling kan u plots een mail ontvangen dat uw account op non actief werd geplaatst. Dit komt omdat u meerdere aangekregen mails van ons in de wind slaat en niet aan onze algemene voowaarden voldoet. Meestal worden deze door de gerechtsdeurwaarder op non actief geplaatst. Vanaf dan is uw dossier in behandeling bij de gerechtsdeurwaarder en maakt u geen aanspraak meer op uw aangekochte niet betaalde goederen. Doch zal de factuur nog voldaan moeten worden! Uw account kan ook op non actief geplaatst worden wanneer u valselijke persoonlijke gegevens invult.

Als u op de dag van afhaling uw kavels niet kunt afhalen, of laten afhalen, worden wij daar in eerste instantie graag vooraf van verwittigd. Door niet aanwezig te zijn op de afhaaldag kunnen er extra kosten aan u worden doorgerekend (zie onze algemene voorwaarden). Wij verplaatsen ons niet gratis, personeel moet betaald worden, stockage kost geld,...

Onder 'Registreren' kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. Vul uw e-mail adres in om een nieuw wachtwoord te ontvangen. Na het ingeven van dit wachtwoord is het mogelijk zelf opnieuw een wachtwoord aan te maken en/of te wijzigen.

Wanneer je een account hebt aangemaakt moet je nog de code, verkregen via je mobiel nummer, ingeven om je account actief te plaatsen. Zonder deze actie kan je niet bieden.